23 Ağustos 2012 Perşembe

Ubuntu 10.04 Lts Kurulumu Ve İndirme Linki

32 bit indirmek için Tıklayın
64 bit indirmek için Tıklayın

Kurulum:
1. Adım 

Öncelikle dil seçimini yapıyoruz ve Ubuntu 10.04 LTS Dene seçeneği ile başlatıyoruz.  
 

2. Adım 

Pc açıldıktan sonra Ubuntu 10.04 LTS'i yükle'ye tıklıyoruz ve kurulum aşamlarına geçiyoruz. Dilimizi seçip ilerliyoruz.  

 

3. Adım 

Bölgemizi ve zaman dilimini seçiyoruz.  
 

4. Adım 

Klavye düzenini seçiyoruz.  

 

5. Adım 

Şimdi geldik en önemli kısıma. Disk bölümünü seçeceğiz. En altta bulunan "Bölümleri elle belirt(gelişmiş)" seçeneğini seçiyoruz ve ilerliyoruz. Bölümü biz kendimiz ayarlayacağız. 
Şimdi resimde göreceğiniz gibi bende iki bölüm var. İlk bölümde windows yüklü olsun yada farklı bi sistem. /dev/sda1 'de. Ben /dev/sda5'e ubuntuyu kuracağım... Öcelikle /dev/sda5 in üzerine geliyoruz, sağ tıklayıp sil diyoruz ve bölümü siliyoruz. Sonrasında sildiğimiz bölümün üzerine gelip sağ tıklayıp ekle diyoruz. Bağlanma noktasını resimde gördüğünüz gibi "/" ayarlıyorsunuz. Diskin boyutunu ayarlarken swap alanı içinde yer ayırıyoruz. Ram miktarımızın 1bucuk -2 katı kadar. 
Daha sonra buna benzer işlemleri uygulayarak swap alanını oluşturuyoruz. Fark ise "Nasıl kullanılacağı" kısmını takas alanı olarak seçiyoruz. 

 

 

 

6. Adım 

Kullanıcı adı, şifre belirliyoruz.  
 

7. Adım 

Karşımıza kurulumdan önceki son ekran geliyor, ayarlarımızı gösteren. Son bir kez kontrol edip ilerliyoruz.  
 

8. Adım 

Ve kuruluma basladık. Bize ubuntu ile ilgili bilgiler sunmaya başlıyor. Bu sırada nette dolaşabilir yada sistemi inceleyebiliriz.  

 

9. Adım 

Kurulum bittikten sonra sistemi yeniden başlatıyoruz ve ubuntu karşımızda.  
 











0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa